logo Facebook
I slova jsou činy

Základem start-upu je šílená myšlenka, tvrdí JAN MACH z projektu Bez kuchyně

20. února 2020 07:35 / autor: Ivana Chmel Denčevová

Start-up v oblasti gastronomie má jednoduchý název: bez kuchyně. Vzniknul v zázemí společnosti Gastro Mach vznikla před několika desetiletími a zabývá se po celou dobu dodávkami a řešením vybavení kuchyní pro obor gastronomie.  Právě to je obor, kde je dle odhadů největší počet chybějících pracovníků. Jan Mach říká: „Je to přímo kritické, sehnat pracovníky do gastronomie, odhadem se hovoří o 40 tisících pracovníků.“

Start up „bez kuchyně“ zajišťuje princip fungování, aby se pro jednodušší výrobu jídel nemuselo bourat, stavět a vše další, co s tím souvisí. Trend otevřených kuchyní rovněž přispívá k požadavku na jistou minimalizaci prostor a vybavení. A do toho přichází ona tzv. šílená myšlenka, o které Jan Mach říká, že je základem každého start-upu. Stejně tak dodává, „start-up může být i hračkou“.

Poté, co v Německu shlédl přístroj, který je schopen za pár vteřin pomocí páry udělat míchaná vajíčka, si tento nápad začal žít vlastním životem. Následovaly další přístroje, které vyvíjí v gastronomickém centru a účastní se ho kuchaři, projektanti a další, kteří jsou nezbytní pro ověření funkčnosti a konečného výsledku.  Výsledkem pak jsou přístroje, které umějí za 20 vteřin snídaňovou kaši, jiný automat pak servíruje za 2 minuty luxusní rumpsteak a další.

Projekt ´bezkuchyně´ může být využit jak v penzionech, kavárnách, závodním stravování, či provozům typu čerpacích stanic, či kempů a úřadů.

Zajímavostí je, že v jednotlivých zařízeních vzniká rychlé jídlo bez odpadu, v daném místě nemusejí být digestoře a tak se dá vařit tam, kde se dříve vařit nedalo.